5 May 2015

Çikolata Puding

puding tarifi

Blogumu kurana kadar hayatımda hazır pudingler dışında hiç tatlı yapmamıştım. Toz puding üzerindeki pişirme talimatını okur, biraz içgüdüsel olarak, pudingin biraz yoğun olması için tavsiye edilen süt miktarını azaltarak pişirir ve kaselere doldururdum. Durmadan karıştırmazsam dibinin tutacağını söyleyen annemin sesi arka fonda, pudingi karıştırırken bir an önce pişse de dibini sıyırsam diye düşünür, yüzümü tencerenin üzerine yaklaştırıp pudingi koklardım. En büyük keyfim de tencerenin dibini sıyırmak olurdu. Tencere çok sıcak olduğu için damağım yanardı.



Çok uzun zamandır hiç puding yapmadım çünkü o kadar çok farklı tatlı tarifleri yapar oldum ki puding yapmaya fırsat bulamadım. Bugun sizlerle kendimce geliştirdiğim bol çikolatalı kolay puding tarifimi paylaşıyorum.


ÇİKOLATALI  PUDİNG  TARİFİ

- 4 kişilik

Malzemeler
  • 1/2 su bardağı toz şeker (100 gram)
  • 1 tatlı kaşığı  kakao (2 gram)
  • 2 tatlı kasığı pirinç unu (8 gram)
  • 1 tatlı kasığı mısır nişastası (2 gram)
  • 2 su bardağı süt (480 ml)
  • 1 su bardağı bitter çikolata (%65 kakao, 160 gram)
Yapılışı
  1. 4 adet 120 ml'lik orta boy kase hazırlanır.
  2. Çikolatayı  benmari  usulü ( küçük  bir  tencereye  iki  parmak  su  koyup  üzerine  cam  veya  metal  bir kase  oturtup  pişirme)  eritiyoruz. (not:çikolatayı benmari usulü eritmek istemezseniz, çikolatayı bıçakla çok ince şekilde doğrayarakta en son aşamada ekleyebilirsiniz)
  3. Şeker, kakao, pirinç unu, mısır nişastasını orta boy tencerede karıştırıyoruz.
  4. Sütün yarısını (1 su bardağını) toz karışıma ilave ve topaklanmalar kaybolana kadar karıştırıyoruz. (yaklaşık 1 dakika)
  5. Kalan sütü ilave edip tencerenin dibinde ve kenarlarında kalan karışımları sıyırarak homojen bir karışım olana kadar 2 dakika tel çırpıcı ile karıştırıyoruz.
  6. Karışımı hızlı ateşe alıp sürekli tel çırpıcı ile karıştırarak pişiriyoruz. Karışım 4 dakika piştikten sonra fokurdamaya başlayınca (karışım göz göz olunca) kısık ateşe alıp  çikolatayı ilave ediyoruz. Çikolatayı ilave ettikten sonra tekrar hızlı ateşte 1 dakika daha karıştırıp servis kaplarımıza dokuyoruz.
Sonraki Kayıt Önceki Kayıt

    PAYLAŞIN..

0 Yorum:

Yorum Gönder