22 Şub 2016

Berliner


Birkaç hafta önce evde Sarıyer böreği yapmaya kalkıştım.Videolar izledim, kitaplardan tarifler okudum. Kendimce bir tarif oluşturdum. Tam 5 farklı deneme yaptım ve istediğim lezzete ulaşamadıktan sonra denemelerden sıkılarak Sarıyer böreği işini rafa kaldırdım. Hamur açma, yoğurma işlerine o kadar adapte olmuştum ki kendimi Berliner için, dolgulu, ortası deliksiz donut yaparken buldum. Pufidik hamuru, içi ekşi dışı şekerli yapısı ile muhteşem bir lezzet.

Üzerine bolca şeker serpilen, içinde de ahududu marmeladı olan biraz ağır olsa da çok lezzetli bir tatlı.


Donut yapmak bana hep zor ve çok karmaşık gelirdi, oysa dünyanın en basit tatlılarından bir tanesiymiş. Sadece hamur kızartıldığı için biraz ortalık yağ kokuyor ancak yapım aşaması çok eğlenceli. Kesinlen hamurların dinlenme aşamasında şişmelerini izledikten sonra, hamurları kızartırken hamurun pufidik bir yapıya dönüşümünü izlemek bile insanın aklını başından almaya yetiyor.

BERLİNER TARİFİ

- 12 -15 adetviçin

Malzemeler
  • 250 gram un
  • 30 gram toz şeker 
  • 5 gram tuz
  • 30 gram yaş maya veya 10 gram kuru maya
  • 2 yumurta
  • 75 gram soğuk su
  • 65 gram tereyağı (oda sıcaklığında)
  • 1/2 litre ayçiçek yağı (hamurları kızartmak için)
  • 400 gram ahududu
  • 150 gram pudra şekeri
Yapılışı
  1. Ahududumuzu blendırdan püre haline getirip pudra şekeri ile karıştırıp orta boy bir tavaya koyup hızlı ateşte kıvam alana kadar 5 dakika pişiriyoruz. Pişen karışımımızı soğumaya bırakıyoruz.
  2. Su ve yaş mayayı bir bardağın içinde güzelce karıştırıyoruz. 
  3. Un, 30 gram toz şeker, tuz, mayalı suyu ve yumurtaları koyup mikserde orta devirde 4 dakika yoğuruyoruz (hamur yoğuran mikseriniz yoksa bu işlemi elinizle de yapabilirsiniz) Yoğurulan hamura küp küp kesilmiş tereyağımızı ilave ederek tereyağı kaybolana kadar en az 4 dakika daha yoğurup yarım saat dinlenmeye bırakıyoruz.
  4. Yarım saat dinlenen hamurumuzu hafiçe un serptiğimiz tezgahımızda merdane ile 1 santim kalınlığında açtıktan sonra 5-6 santim çapında bir bardak ile hamurumuzu kesiyoruz.
  5. Yağımızı orta boy bir tavaya koyup 3 dakika hızlı ateşte kızgın hale getirdikten sonra hamurlarımızı atmaya başlıyoruz. Hamurlar çok hızlı piştikleri için başında ayrılmıyoruz. 10 saniye içince hamurun her bir yüzü kahverengi olana kadar pişiriyoruz. Pişen hamurları havlu peçetenin üzerine seriyoruz. Havlu peçetede 3-4 dakika bekleyen hamurlarımızı şekerlerin içine atarak hamurun dışını şeker ile kaplıyoruz.
  6. Ahududu karışımımızı sıkma torbamıza veya sıkma aletimizle dolduruyoruz. En ince uçlu sıkma ucumuzu kullanarak hamurlarımızın içine dolduruyoruz. Hamurun bir ucundan sıkma ucumuzu sokup hamurun içini marmelat ile dolduruyoruz. Bu işlemi yaparken marmeladın dışarı taşmasından korkmayın. Marmelat dışarı taştığında hamurun için dolmuş demektir.
  7. Ilık olarak servis etmenizi tavsiye ederim.
Sonraki Kayıt Önceki Kayıt

    PAYLAŞIN..