27 Kas 2016

Sucuklu Kurufasulye


Kuru fasulye tarifide nerden çıktı diye düşünürseniz, aslında esnaf lokantalarında kurufasulye en sevdiğim lezzettir. İyi bir kuru fasulye yemek için farklı yerlere gidip denemelerde de bulunduğum doğrudur. Kimi ispir fasulyesini beğenir kimi Erzurum, ben bugün ispir fasulyesini tercih ettim.

Benim tarifimin en büyük özelliği kuru fasulyenin çok hızlı bir şekilde hazırlanması Yirmi dakika gibi kısa bir sürede kuru fasulye pişirmek benim için mucize gibi bir şey. Benim bildiğim kuru fasulyeler saatlerce ocakta veya taş fırınlarda pişse de ben bugun aynı lezzeti Fissler düdüklü tencerem ile 20 dakikada elde ettim. Bol baharatlı bir sucuk, salça ve tereyağının birleşimi insanın aklını almaya yetiyor.

SUCUKLU  KURUFASULYE TARİFİ 

- 2 kişilik


Malzemeler
  • 1/2 su bardağı ispir fasulyesi
  • 100 gram sucuk
  • 1 çorba kaşığı domates salçası
  • 1 tatlı kaşığı biber salçası
  • 1 çorba kaşığı tereyağı
  • 1 çorba kaşığı zeytinyağı
  • 1 litra sıcak su
Yapılışı
  1. Kuru fasulyeler 1 gece suda bekletilir.
  2. Tereyağu, zeytin yağı ve saşçalar düdüklü tencereye konup hızlı ateşte 1 dakika kavrulur.
  3. Kavrulan salçaya sucuklar ilave edilip 30 saniye kavrulduktan sonra suyunu süzdüğümüz fasulyeler ilave edilir ve 30 saniye daha kavrulduktan sonra kaynar su ilave edilir ve su kaynama noktasına geldiğinde düdüklü tencerenin kapağı kapatılarak kitlenir.
  4. Düdüklü tencerenin  1. beyaz çizgisi çıkana kadar hızlı ateşte ...
  5. Beyaz çizgi görüldüğünde tencere en kısık ateşe alınarak 18 dakika düdüklü tencere sürekli takip edilerek fasulyeler pişirilir. (düdüklü tencerenin hızlı ateşte olduğunda maksimun basında gelip tehlikeli bir duruma arz edebilir o yuzden ocağın gücü çok önemlidir)
  6. Düdüklü tencere ocaktan alınıp buharı boşaltıktan sonra kapağı açılır ve kuru fasulye servis edilir.
Sonraki Kayıt Önceki Kayıt

    PAYLAŞIN..

0 Yorum:

Yorum Gönder