10 Oca 2016

Mandalinalı Zeytin

mandalinalı zeytin

Zeytini her öğünde keyifle tüketebilen bir insanım. En çok küçük yeşil zeytinleri sevsemde zeytinin her türlüsüne büyük sempatim var ve bu kadar çok sevdiğim bir ürünü neden blogumda paylaşmıyorum diye düşünmeden edemedim.

Ben yeşil zeytini genellikle nar ekşisi ve hafif zeytin yağı ile karıştırıp yemeği seviyorum ama  son zamanlarda yepyeni bir karışımla zeytini tüketmeye başladım.

Kendi yaptığım nar ekşisi ,en sevdiğim meyve olan mandalina ve taze kekik ile zeytini buluşturdum. Biraz farklı gibi görünse de tatlı ekşi, hafif asidik, biraz tuzlu bir lezzet elde ettim. Yapımı çok basit; tatlandırılmış yeşil zeytini nar ekşisi ve mandalina suyu ile en az  1 gün marine edip tüketiyorusunuz. Marinasyon zeytinin boyutuna göre, etinin kalınlığına göre değişim gösterebiliyor. Küçük ince etli zeytinlerde marinasyon daha kısa sürerken, et kalınlığı fazla ve büyük zeytinlerde süre uzuyor. 

Marinasyonu yaptığınız suya ekmeğinizi batırıp afitle yiyebilirsiniz.

Bu karışımı yapıp buzdolabında zeytininizi 15 gün bozulmadan saklayabilirsiniz. Hemen tüketmeyeceğiniz zeytini ağzı kapalı bir kavanozda saklamanızı tavsiye ederim. Çok uzun süre bekletmelerde zeytinlerde kararmalar olabiliyor. Benim tavsiyem taze taze tüketmektir.


- 2 Kişilik

Malzemeler
  • 100 gram yeşil tatlandırılmış zeytin
  • 1 mandalinanın suyu + 2 dilim mandalina
  • 1 çorba kaşığı nar ekşisi
  • 3 dal taze kekik
Yapılışı
  1. Tüm malzemeler orta boy cam bir kaba konur ve güzelce karıştırıldıktan sonra üzeri streç film ile kaplanarak buzdolabında bekletilir.
  2. Dinlendirilen zeytinler buzdolabından çıkartılıp afiyetle tüketilir.
Sonraki Kayıt Önceki Kayıt

    PAYLAŞIN..