3 Ağu 2015

DOMATES ÇORBASI

domates dorbası tarifi

İki yıldır ne zaman güzel bir domates görsem aklıma domates çorbası yapma fikri düşer. Bunca zaman içinde yapacağım çorbanın fotoğraflarını bile nasıl çekeceğime  karar vermiştim ancak tarifi uygulamaya geçirmem iki yıl sürdü.

Sonunda tarifin başına geçtim. Domatesleri ortadan ikiye böldüm, 1 adet havucu da ortadan bölerek hafif zeytinyağı, tuz ve karabiber ilave edip fırın tepsisine dizdim. İçine 2-3 diş sarımsak ta ilave edip fırına attım.

domates çorbası tarifi


Fırından çıkan domateslerin kabuklarını ayıklayıp orta boy bir tencereye koydum, sarımsağı ve havucu da ekleyip el blenderı ile pürüzsüz bir kıvama getirip üzerine bir miktar su ekleyerek orta ateşte 15 dakika daha pişirdikten sonra domates çorbam hazırdı.

DOMATES ÇORBASI TARİFİ


- 6 Kişilik


Malzemeler

  • 1,5 kilogram domates
  • 3 diş sarımsak
  • 1 adet orta boy havuç
  • 2 çorba kaşığı zeytinyağı
  • 2 çay kaşığı tuz
  • 2 çay kaşığı toz karabiber
  • 3 su bardağı su
Yapılışı
  1. Fırın 180 derecede çalıştırılır.
  2. Domatesler yıkanıp ortadan ikiye bölünüp kabuk kısımları tepsiye gelecek şekilde tepsiye dizilir.
  3. Havuç boylamasına ortadan ikiye bölünür, ortadan ikiye bölünen havuç parçaları boylamasına tekrar ikiye bölünerek tepsiye yerleştirilir.
  4. En son sarımsaklarda ilave edilir. Tuz ve karabiberler serpildikten sonra zeytinyağıda domateslerin üzerine dökülerek fırına atılır.Fırında 45 dakika pişen domatesler fırından çıkartılır.
  5. Fırından çıkan domatesler hafifçe soğuduktan sonra kabukları soyularak orta boy bir tencereye yerleştirilir. (domatesleri soyarken eğer domatesin orta kısımları çok sert ile o kısımları bıçak ile kesip atıyoruz)
  6. Soyulan domateslerin üzerine havuç ve sarımsaklarda eklenerek el blendırı ile homojen bir karışım olana kadar püre yapıyoruz. Püremize 3 su bardağı suyumuzu ilave edip 15 dakika hızlı ateşte pişirip servis ediyoruz.
Sonraki Kayıt Önceki Kayıt

    PAYLAŞIN..