27 Tem 2015

SOĞUK KAHVE

soguk kahve nasıl yapılır

Yaz sıcaklarından o kadar bunaldım ki bir sürü dondurma tarifi deneyip sizlerle paylaştım. Dondurmaya alternatif hem serinletici hemde hafif bir tarif arayışındayken soğuk kahve yapmaya karar verdim. Buz gibi bir kahve sıcak bir günde serinlemek için güzel bir alternatif. Hem serinletici hemde hafif. Ben kahvemi şeker ilavesiz yaptım, siz isterseniz kahveyi dondurmadan önce şeker ilave edebilirsiniz.




Kahve olarakta sumatra çekirdeklerinden faydalandım, aslında kahve cinside size kalmış, güzel bir espresso yaptıktan sonra kahvenizi dondurup üzerine süt ilave ederek tüketebilirsiniz.


Tarif : Tuba Yarluğ Kasaıp' ın tarifinden ilham alınmıştır


SOĞUK KAHVE TARİFİ


- 2 Kişilik


Malzemeler

  • 4 çorba kaşığı sumatra kahve (espresso olarak çekilmiş)
  • 1,5 su bardağı su 
  • 1,5 su bardağı soğuk süt
Yapılışı
  1. Öncelikle buz kalıbı hazırlanır. Kalıp olarak istediğiniz şekil ve boyutta kalıp tercih edebilirsiniz.(ben orta boy buz küpleri elde etmek için orta boy bir kalıp tercih ettim)
  2. Eğer espresso çaydanlığınız var ise kahvenizi espresso çaydanlığında demleyebilirsiniz. Espresso makinanız yok ise kahve ve 1,5 su bardağı kaynar suyu karıştırıp derin bir sürahide 10 dakika kahve çökene kadar demledikten sonra kahveyi buz kalıplarınıza döküp dondurabilirsiniz. 
  3. Kahvemiz en az 2 saat buzlukta donup buz haline geldikten sonra su bardağımıza 3-4 adet buzumuzun büyüklüğüne göre kahve buzlarımızda koyup üzerine 3/4 su bardağı soğuk süt ekleyerek servis ediyoruz. (Kahve yavaş yavaş eriyerek sütle birleşmekte ve muhteşem bir lezzet oluşmakta)
Sonraki Kayıt Önceki Kayıt

    PAYLAŞIN..