21 Oca 2015

Zeytinyağlı Fasulye


Üniversiteye gidene kadar evde pirinç pilavı ve makarnadan başka yemek yapmamıştım. Üniversiteye başlayıp Ankara’ya taşındıktan sonra her öğrenci gibi sürekli fastfood, pide, döner gibi yemekler yedim. Ev yemekleri yapan bir restoran bulduğumda sanki altın madeni bulmuş gibi sevinsem de yemeklerin tadına baktığımda pek te mutlu olmuyordum. Bir gün okuldan eve giderken zeytinyağlı fasulye aklıma düştü, en sevdiğim yemeklerden olan zeytinyağlı fasulyeyi aylardır yememiştim. İnsanın canı zeytin yağlı fasulye ister mi demeyin, bazen en basit yemek bile sizin hayaliniz olabiliyor.


Tam da bu düşünceler içindeyken zeytinyağlı fasulye yapmaya karar verdim ve markete girdiğimde sebze reyonunda bir türlü fasulyeleri bulamadım. Reyon görevlisine taze fasulye yok mu diye sorduğumda beyefendi karşınızda duruyor dedi. Karsımda duran fasulye cinsini hayatımda hiç görmemiştim !Dev gibi, yassı, soluk yeşil renkte olan bana biraz garip görünüşlü gelen fasulyelerden ne miktarda almam gerektiğini pek bilemesemde yarım kilo aldım.



Hemen annemi arayıp fasulye yapmak için tarifi istedim ve tarifi dinlerken de fasulyelerin ayıklanması gerektiği gerçeği ile yüzleşmek zorunda kaldım. Fasulyelerin nasıl ayıklanacağına dair hiç bir fikrim yoktu. Eve gelip fasulyelerin kenarlarını keserek yaklaşık 1 saat ayıkladım. Yarım kilo fasulye 200 grama düşmüş olmalıydı. Ayıklama süreci bittikten sonra pişirme aşaması için tekrar annemi aradım. Annem yarım kilo fasulye senin için çok fazla olur diyordu ki ona ilk aldığımda yarım kiloydu şu an 200 grama düştü dedim. O an karşıdan gelen kahkaha sesi hala kulaklarımda. Soğanları küp küp kes, biraz kavur, fasulyeyi ekle, domates ilave et filan derken fasulye pişti. Bu arada tam 2 saat geçmiş ti ve açlıktan ölmek üzereydim. Hayatımda hiç sıcak zeytinyağlı fasulye yememiştim normalde fasulye buzdolabında güzelce soğumalıydı. Ne yapsam, soğumasını beklersem yemeği gecenin bir vakti yemem gerekecek, nasıl dayanırım derken iki saat emek verdikten sonra pes etmek olmaz diye düşündüm ve fasulyeyi buzdolabına koyup 1 saat daha beklemeye karar verdim. Bir saatin sonunda fasulyeyi buzdolabından çıkartıp ilk çatalı aldığımda artık aç kaldığım saatlerin etkisinden mi bilmiyorum ama tadı muhteşem geldi. Annemin yaptığı kadar iyi olmasa da ilk deneme için güzel bir başlangıç olmuştu. Mutfağa giriş serüvenim de böyle başlamış oldu.

ZEYTİNYAĞLI  FASULYE  TARİFİ

- 4 kişilik

Malzemeler

  • 500 gram taze fasulye
  • 1,5 su bardağı domates rendesi (kış ayları için konserve domates)
  • 1 kesme şeker
  • 1 çay kaşığı tuz
  • 2 çorba kaşığı sızma zeytinyağı 

Yapılışı
  1. Taze fasulyelerimizin uçlarını bıçakla kesip kenarlarındaki kılçıkları ayırıyoruz. İki ucada aynı işlemi uyguladıktan sonra fasulyemizi ortadan ikiye kırıp tekrar kenarlardaki kılçıkları ayıklıyoruz. Kılçıkları ayıkladıktan sonra fasulyeleri boylamasına ortadan ikiye bölüp pişmeye hazır hale getiriyoruz. (bu işlemler her fasulye için tekrarlanmakta)
  2. Orta  boy bir tencereyi hazırlıyoruz. İçine zeytin yağımızı koyuyoruz.
  3. Konserve domatesimizi mutfak robotunda geçirip püre haline getiriyoruz.
  4. Soğanımızı soyup ikiye bölüyoruz. İkiye böldüğümüz soğana önce yukarıdan aşağıya doğru çeltikler atıyoruz sonra boylamasına ortadan çeltik atıp çok ince kareler halinde doğruyoruz (yemeklik doğrama işlemi)
  5. Soğanı orta ateşte 1 dakika kavuruyoruz. 1 dakika sonra fasulyemizi ekleyip 5 dakika orta ateşte tenceremizi arada sallayarak veya kaşıkla hafifçe karıştırarak fasulyeler parlak yeşil renkte olana kadar kavuruyoruz.
  6. domatesimizi fasulyenin üzerine ekliyoruz. Şekerimizi ve tuzumuzu da ilave ettikten sonra 2 dakika orta ateşte pişirip en kısık ateşe alıp 20 dakika pişiriyoruz. Fasulyemizi kontrol ettiğimizde ağızda dağilir kıvama geldiğinde piştiğini anlıyoruz.
  7. Pişen fasulyenizi en az 1 saat tercihen 12 saat buzdolabında dinlendirdikten sonra servis ediyoruz.
Sonraki Kayıt Önceki Kayıt

    PAYLAŞIN..

0 Yorum:

Yorum Gönder