16 Tem 2014

Muzlu ve Vanilyalı Dondurma


Yeter artık dondurma tarifleri diyebilirsiniz ama Antakya da hava o kadar sıcak ki insan dondurmadan başka bir şey düşünemez hale geliyor. Ramazan ayı ve sıcaklar birleşince akşam yemeğinden sonra 1 top dondurma yemeden günü bitirmemek elde değil.


Yıllardır çeşitli dondurmacılarda veya dünyanın en büyük dondurma üreticilerinde muzlu dondurmaları çok büyük keyifle tüketim. Birçok dondurma üreticisinde muzlu dondurmalar sapsarı ve çok keskin bir muz tadına sahipti. Bir çoğumuzun aklında muzlu dondurma sarı olur diye kazınmış durumda. Maalesef gerçek bir muzlu dondurma sarı değil de beyaz oluyor. Sapsarı olan muzlu dondurmalarda çeşitli renklendirici ve gıda boyaları kullanılmakta ve bence dondurma doğallığını kaybetmekte. Çok keskin  muz tadı olan  dondurmalarda da maalesef esanslar kullanılmakta. Damak tatı az gelişmiş bir kişi bile esansla yapılmış dondurmayı  fark edebilir. Esans Gerçek muz tadının mutasyona uğramış hali gibi geliyor bana.



Dondurma yapımını araştırırken benim en çok sevdiğim maraş dondurmasının da  yapımını öğrendim. Bir üreticinin üretim tesisine bile gittim. Maalesef gördüğüm manzara beni çok üzdü ve dövme dondurmadan bir miktar soğumama sebep oldu. Tabiki bunu her üretici yapmıyordur ancak benim gittiğim üretim yerinde dondurma saatlerce dövülmek yerine içine emilgatör denilen kimyasal bir madde konularak sertleştiriliyordu. Bu durum pek hoşuma gitmedi ve artık kendi dondurma lezzetlerimi yaratmam gerektiğine karar verdim. Umarım ülkemizde üretilen maraş dondurmalarında hiç kimyasal madde kullanılmaz ve dondurmanın saf ve doğal yapısı bozulmaz.


Muzlu bir dondurma için kolları sıvadım. Vanilyanın muza çok yakışacağını düşündüm. Dondurmaların bir çoğunda kullanılan doğal salepte ekleyince muz tadı daha ön planda oldu. Dondurmayı yerken sanki taze bir muz yermiş gibi hissediyorsunuz.


Malzemeler 
  • 1/2 litre süt
  • 3/4 su bardağı + 1 çay kaşığı toz şeker (140 gram)
  • 1 silme çay kaşığı toz salep (4 gram)
  • 1 + 1/2 muz (150 gram )
  • 1 vanilya çubuğu 
Yapılışı
  1. Süt ve salep orta boy bir kaba konup tel çırpıcı ile güzelce çırpılır.
  2. Vanilya çubuğu ortadan boylamasına ikiye kesilip içindeki özü bıçakla sıyırılıp , sütün içine çubuk kısmıyla beraber atılır. Hafifçe karıştırılıp 10 dakika bekletilir.
  3. 10 dakika sonra vanilya çubuğunun parçaları bir çatal yardımıyla çıkartılır.
  4. Muzlar soyulup boylamasına önce ikiye sonra her bir parça tekrar boylamasına 2 ye bölünür. Muzun orta kısmında boylu boyunca kararmış kısımlar var ise bıçakla o bölümler kesilip atılır.
  5. Muzlar becerebildiğiniz ölçüde enine çok ince şekilde doğranıp sütlü karışımın içine ilave edilir.
Dondurma makineniz var ise : 
  1. Dondurma makinenizin talimatları doğrultusunda tüm karışımı dondurma haznesine koyup 15 dakika orta devirde karışım yoğunlaşana kadar işledikten sonra derin dondurucuda 24 saat bekletip servis ediyoruz.
Dondurma makineniz yok ise :
  1. Tüm işlemlerden önce büyük bir kaba buz doldurup üzerine orta boy cam bir kase yerleştirip derin dondurucuda 1 saat bekletiyoruz. 
  2. Derin dondurucudan buzulu kabımızı alıp , buzun üzerindeki cam kaseye karışımı döküp hızlı hızlı tahta kaşık ile 15 dakika güzelce karıştırıyoruz. Karışım bir miktar yoğunlaşınca derin dondurucuda 24 saat dilendirmeye bırakıyoruz.
Sonraki Kayıt Önceki Kayıt

    PAYLAŞIN..

0 Yorum:

Yorum Gönder