27 Eyl 2013

Mercimek Çorbası Tarifi


Blogumdaki  50. tarif , benim  için  önemli  bir  sayı  ,  ilk  blog  yazmaya  başladığımda blog yazmanın  çok  basit  bir  iş olduğunu  ve  her  gün  bir  tarif  yükleyebileceğimi zannediyordum. Tabiki  hiç  düşündüğüm gibi  olmadı  ve   2  yılı  aşkın  süre  içinde  ancak  50. tarife gelebildim. Blog  yazmak  gerçekten  çok  zor  işmiş. Bir çok  işten  bile  zor  bence. Her  yayında  çıtayı biraz  yükseltmek  hiç  olmazsa  bir  önceki  tarifin  altında  kalmayacak , ilgi  çekecek  bir  tarif yazmak  gerekiyor. Son  zamanlara  yatıyorum  kalkıyorum  blogumu  düşünüyorum ,  ne yazsam ne  yayınlarsam  okurların  ilgisini  çeker  diye  düşünüyorum. Son  3  gündür  işe  başlarken düşündüğüm  her  gün  1  tarif  yayınlama  hayalini  gerçekleştiriyorum , güzel  geri  dönüşler gerçekleşiyor  ,  ilgi  artıyoru ,  sürekli  aktif  olmayı  sağlıyor. Sanırım  benim  için  blog  yazmak ilk  başlardaki  gibi  hobi  olmaktan  çıkıp  gerçek  bir  işe  dönüşecek. Belki  bunun  için  belli bir  süre  daha  var ama  ben  bundan  sonra  en  az  3  günde  1  tarif  yayınlamak  için  bol  bol çalışıyorum.



Bu  gün  blogumun   50. tarifi  ve  ilk  çorba  tarifini  sizlerle  paylaşmak  istiyorum. Her  evde  , her  çorbacıda  , her  esnaf  lokantasında  ,  hayatımızın  her  anında  ,  bazılarımızın  ilk  içtikleri çorba  mercimek  çorbası. Kimi zaman  bol  biberli  ,  kimi  zaman  bol  limonlu. Kimi  zaman yanında  kurutonla  kimi  zaman  yanında  hiç  bir şey  olmadan. Yanında  içinde  ne  olursa olsun mercimek  çorbası  hep  bizim  yanımızda.


Ben  çorbada  partikül  olmasını  sevmediğim  için  güzelce  süzüp  pürüzsüz    kıvamda  bir çorba  yaptım. Süzmek  sizin  tercihiniz  ve  zamanınıza  bağlı  ama  bence  süzünce  tadi  bile bir başka  oluyor. İçindeki  malzemeleri  el  blendrı  ile  güzelce  püre  yapıp malzemelerin içlerindeki  öz  suları  çorbaya  karıştırınca  çorba  tam  anlamıyla  bir  lezzet  patlamasına dönüşüyor  bence.


MERCİMEK  ÇORBASI  TARİFİ

- 6 kişilik

Malzemeler:

  • 1  su  bardağı  kırmızı  mercimek
  • 1  orta  boy  kuru  soğan
  • 1  büyük  boy  havuç
  • 3  yemek  kaşığı  zeytin  yağı
  • 3  çay  kaşığı  toz  kimyon
  • 3  çay  kaşığı  toz  kırmızı  biber + 2 çay  kaşığı toz  kırmızı  biber
  • 5  su  bardağı  kaynar  su
  • 4  çay  kaşığı  tuz
  • 1  çorba  kaşığı tereyağı (sunum için)
Yapılışı:
  1. Kırmızı  mercimeğimizi  güzelce  yıkayıp  suyunun  süzülmesi  için  kenara  bırakıyoruz.
  2. Havucumuzu  ve  soğanımızı  küp  küp  doğruyoruz.
  3. Büyük  boy  bir  tencereye  zeytin  yağımızı  ,  kırmızı  mercimeğimizi  , havucumuzu  ve soğanımızı  koyup  orta  ateşte  kavurmaya  başlıyoruz.
  4. Mercimekler  sararana  kadar  kavuruyoruz. (6-7 dakika)
  5. Mercimekler  sararınca  5  su  bardağı  kaynar  suyu  karışımımızın ekleyip  orta  ateşte  20  dakika  pişiriyoruz.
  6. Daha  sonra  yavaş  ateşe  alıp  20  dakika  daha  pişirdikten  sonra  el  blendrını  çorbanın  içine  sokup  güzelce  tüm malzememizi  öğütüyoruz.( el  blendrınız  yok  ise  süzgeçte  eze  eze  aynı  işlemi  gerçekleştirebilirsiniz)
  7. Çorbamızı  süzgeçten  geçirip  başka  bir  tencereye  döküyoruz. Kimyonumuzu  ,  tuzumuzu  ve  toz  biberimizi  ekleyip  10  dakika  orta  ateşte  pişirip  servise  hazır  hale  getiriyoruz.
  8. Küçük  bir  tavada  tereyağımızı  eritip  üzerine  toz  biberi  ekleyip  1  dakika  ısıttıktan  sonra  servis  sırasında  çorbanın  üzerine  damlatıyoruz.
Not: Sunum  sırasında  tuzlu  çubuklar  kullanabilirsiniz. Ben haşhaşlı  tuzlu  çubuklardan yararlandım. http://40grams.blogspot.com/2013/09/hashasl-ve-tuzlu-cubuk-tarifi.html Sonraki Kayıt Önceki Kayıt

    PAYLAŞIN..

0 Yorum:

Yorum Gönder