15 Şub 2013

Mandalinalı Kurabiye


Bir  tavsiye  üzerine  aldığım  Dorie  Greenspan'ın kitabı Baking : From  My  Home  to Yours kitabından  öğrendiğim  şekerle  beraber  rendelenmiş  kabukların  ısıtma  tekniğini  bir kurabiye  tarifinde  denemek  istedim.  Teknikte  şekerle  beraber  rendelediğimiz  narenciye kabuklarını  benmari  usulu ( bir  tencereye  sıcak  su  konup üzerine  suya  değdirmeden konan  kabın  içinde  yapılan  pişirme ) ısıtıyoruz. Ben  ilk  denemelerde  şekeri  çok  kısa süre ısıttım ve çok etkili bir sonuç elde edemedim. Sonraki denemelerimde  şekeri  yoğunluğunu  kaybetmeyecek  şekilde  sıvılaşana kadar  ısıttı  ve üzerine mandalina suyu ekledim. (Bir balsam kıvamında olana kadar)





Sonuç  olağan  üstü  güzel , mutfak  gün  boyu  mandalina  koktu. Eve  gelen herkes bu güzel  kokunun  peşinden  mutfağa  gitti. 
Isınan  şeker  ve  mandalina  kabuklarını  kaşıkla  güzelce  birbirine  karıştırdım ve kurabiyemin  ana  tadını  oluşturdum. Bol miktarda badem ekleyerek kurabiyenin tadını arttırdım. Çok  basit  bir  teknik  olsa  da  Darie Greenspan sonuçları  olan  üstü  etkileyen  bir  teknik  bulmuş  bence.

MANDALİNALI  KURABİYE  TARİFİ


-24 adet kurabiye için


Malzemeler :
  • 4 mandalina kabuğu
  • 2 mandalinanın suyu (süzümüş)
  • 220 gram toz şeker (1 su bardağı + 1 yemek kaşığı
  • 230 gram tereyağı (1 su bardağı )(oda sıcaklığında)
  • 2 yumurta
  • 380 gram un (1 su bardağı + 2/3 su bardağı)
  • 200 gram iri kıyılmış badem (2 su bardağı)
  • Bir çimdik tuz
  • 1 adet vanilya çubuğu
  • 1 çay kaşığı kabartma tozu
Yapılışı :
  1. Fırını 175 derecede ısıtılır.
  2. Fırın tepsisine yağlı kağıt serilir.
  3. Mutfak robotunda tereyağını yumuşatıyoruz. Üzerine yumurtayı ekleyip 1 dakika daha karıştırıyoruz. 
  4. Benmari  usulu ( küçük bir tencereye  iki  parmak  su koyup  üzerine  cam  veya  metal  bir  kase  oturtup  pişirme) şeker  ve mandalina kabuklarını orta boy cam veya metal kaba koyup 3-4 dakika ısıtıyoruz. Isınan şekere mandalina suyunu ekleyip 2 dakika daha ısıtıp ateşten alıyoruz.
  5. Şekerli karışımı  tereyağlı ve yumurtalı karışıma ilave edip 1-2 dakika homojen bir karışım olana kadar karıştırıyoruz.
  6. Un , vanilya , tuz ve kabartma tozunu ilave edip yapışkan bir hamur elde edene kadar 2-3 dakika daha karıştırıyoruz.
  7. Yapışkan bir karışım elde ettiğimiz için karışımı dondurma kaşığı ile alıp yağlı kağıdın üzerine yerleştiriyoruz.(dondurma topları şeklinde kurabiyeler elde ediyoruz)
  8. 175 derecede 10 dakika piştikten sonra tepsiyi ters çevirip ısıyı 150 dereceye düşürüp 10-12 dakika daha pişiriyoruz.
Sonraki Kayıt Önceki Kayıt

    PAYLAŞIN..

2 yorum:
Join the discussionMandalinalı Kurabiye

  1. Ahmet Bey, merhaba, buralarda mısınız? :)
    İki günde bütün blogu hatmettim. Ne yapsam ne etsem derken evde deli gibi mandalina var, şu kurabiyeleri bir deneyeyim dedim. Sanırım un ve badem ölçüsü bende yeterli gelmedi. Kurabiyeler acıbadem kurabiyesi büyüklüğünde oldular, yayıldılar.
    Bir de şimdi yeniden okuyunca ayıldım ki tepsiyi ters çevirin ifadesini ben kurabiyeleri ters çevirin olarak anlamıştım, 10 dk sonra bütün kurabiyeleri ters çevirip pişirmeye devam ettim!! Bravo bana! Bir de "Acaba nerede hata yapmış olabilirim ki, hmmm." diye sorguluyordum :D
    Neyse, tadı çok güzel oldu ama, balsam yapmak da işin ayrı bir lezzet kısmıydı.
    Neredeyse tarifinizden üç yıl sonra bir paylaşım olsun dedim.
    Sevgiler.
    Pınar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pınar ilgin için cok tesekkur ederım cok mutlu oldum, tarıfe gelincede, kurabiyeleri ters cevırmenıze cok guldum cok etlenceli bir anı olmus gercekten, bazen oda sıcaklıgı bıle kıvamı etkıleyebılıyor, bu tarz bır durumda bır mıktar un ılave edebılırsınız cunku benım kurabıyelerım kıvamı yogun oluyor, pişerker bir miktar yayılma olmakta. Tadını begendıgınıze cok sevındım, mandalinalarla surup veya pancake te yapabilirsiniz.

      Sil