29 Oca 2013

ÇİKOLATALI ANTEPFISTIKLI TART TARİFİ



Yaz aylarında bol taze meyvelerle yaptığım tartları bu sefer bol çikolata ve antep fıstığı ile denedim. Tarta başlamadan önce muz , antep fıstığı ve çikolata ile yapmaya karar vermiştim. İlk denemede bu şekilde yaptım ama sonuç çok hoşuma gitmedi , tartın içi muzdan dolayı çok ıslak oldu , bunun sebebinin ilk etapta çikolataya eklediğim sütün fazla geldiğini düşünerek tekrar denedim . İkinci denemede de sütü azaltarak yapmama rağmen aklımdaki sonuca tam olarak ulaşamadım.




Üçüncü denemede sadece çikolata ve bol antep fıstığı kullanmaya karar verdim , antep fıstıklarını bütün olarak kullandım , çikolataya eklediğim süt miktarı biraz az oldu ve tart neredeyse kesilemeyecek kadar sert oldu , buda  tartı tüketmemizi engelledi , çünkü neredeyse çikolatanın orijinal sertliğine eşitti. Süt yerine kaynamış kreme ilavesi ile de yaptığım denemede istediğim sertlik ve kıvama çok kolay şekilde ulaşsamda çikolatanın tadı benim istediğim gibi olmadı.


En son denemede istediğim sonuca ulaştım ve sizinle paylaşmak için fotoğraflarını çektim. Tart sanki yapması çok uzun süren ve zor gibi görünse de ,  yapılması çok pratik .






Malzemeler: :
  • 1/2 su bardağı pudra şekeri (80 gram)
  • 1+1/4 su bardağı un (175 gram)
  • 1 tutam tuz
  • 110 gram tereyağı
  • 1 yumurta sarısı
  • 220 gram sütlü çikolata
  • 1/4 su bardağı süt (60 gram)
  • 50 gram antep fıstığı içi
Yapılışı :
  1. Öncelikle fırınımızı 160 derecede çalıştırıyoruz.
  2. Un , şeker , tuz ve kup kup doğradığımızı soğuk tereyağımızı ekleyip mutfak robotunda bezelye taneleri gibi olana kadar karıştırıyoruz.
  3. Üzerine yumurta sarımızı ekleyip hamur olana kadar robotu çalıştırıyoruz.
  4. Hamuru alıp elimizle biraz daha yoğurup 4 e bölüyoruz.( ben 14 santimlik 4 tart kalıpları kullandım bunun yerine 23 santimlik kalıpta kullanıp tek parça yapabilirsiniz)
  5. Hamurumuzu kalıba koyup her yeri eşit olacak şekilde tart kalıbımıza yayıyoruz.
  6. Tart tabanımızın pişerken şişmesini önlemek için taban kısmına çatalla delikler açıyoruz. Üzerine bir parça yağlı kağıt yerleştiriyoruz ve üzerine bir miktar fasulye koyup fırında 20-25 dakika pişiriyoruz.
  7. Orta boy bir cezvede suyumuzu kaynatıp üzerine cam kase koyup içinde çikolatalarımızı benmari usulu eritiyoruz. Başka bir cezvede sütümüzü hafifçe ısıtıp çikolatamızı üzerine ekleyip güzelce karıştırıyoruz.
  8. Çikolatamızı yarısını tart tabanımızın içine döküp üzerine 4-5 tane antep fıtığı dışında tüm fıstıklarımızı diziyoruz. Üzerine kalan çikolatamızı da dokuyoruz , süslemek içinde kalan 4-5 çikolatamızı koyup soğumaya bırakıyoruz. Daha sonra en az 1 saat buzdolabında dinlendiriyoruz.


Sonraki Kayıt Önceki Kayıt

    PAYLAŞIN..

2 yorum:

  1. Öncelikle emeginize sağlık.30 cm yakın ama oldukça ince bir tart kalibim var sizce ince mi olur. Sonuçta aynı hamuru 4 tane 14 cmlige yayiyormussunuz bayramda ailem için yapmak istiyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 30 santimlik kalıp için 1,5 ölçek hamur yapmanızı tavsiye ederim , hamur çok ince olursa çok kırılgan olur. Hamur artarsa 1 ay derin dondurucuda bozulmadan saklayabilirsiniz

      Sil